Tisdag 6.8.2013

 
Idag drog höstens politiska verksamhet igång på riktigt med ett inledande Svensk Ungdoms kretsstyrelsemöte. Och Svensk Ungdom är då Svenska folkpartiets ungdomsorganisation, förkortas SU. Fast snart heter det någonting annat eftersom någon tycker att namnet behöver bytas/förnyas. SU bevakar de ungas intressen i Finland och arbetar främst för de unga. Hösten inleddes mjukt med att planera just den samma, alltså höstens verksamhet.
 
Jag fick också en väldigt konstig känsla när jag gick på Vasas gator efter mötet och kände att jag gärna kunde ha en egen lägenhet i just den staden. (De som känner mig förstår nu varför det är så jättekonstigt.) De gamla husen, människorna på uteserveringarna som firar att det är tisdag, den svala luften, närheten till havet och känslan av att vara anonym i en lite större stad lockade i ca tre sekunder före jag konstaterade att det ändå är bäst när ens grannar inte finns 20 centimeter bort och det enda träd som existerar i ens närhet är granen vid juletid. Så slutligen bilade jag glad och lycklig hem till Pörtom och tog med hundarna på en kvällspromenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback